Nye retningslinjer fra DGU
DGU har nu udsendt nye retningslinjer for golfspillet i Danmark, og det betyder at nedenstående er gældende pr. den 27. april 2020. Alle øvrige retningslinjer vil til stadighed være gældende.
DGU har lukket op for, at der kan afvikles turneringer, dog stadig udelukkende i forhold til sundhedsmyndighedernes regler. Dette betyder at reglen om, at spil udelukkende kan foregå med medlemmer af samme husstand og faste spillemakkere, nu ikke længere praktiseres.
For Køge Golf Klubs vedkommende gælder ovenstående også, men …
Køge Golf Klub anbefaler at man primært fortsat holder sig til spil med medlem fra husstand eller fast spillemakker.
Endvidere er det vigtigt at alle medlemmer respekterer nedenstående:
Såfremt man ønsker at booke sig på en tid, der allerede er booket af personer, der ikke er, enten faste spillemakkere, eller fra egen husstand, er man forpligtet til at tage kontakt til personen der ”ejer” tiden, og bede om tilladelse til at deltage.
Vi har haft dialog med klubberne i klubben vedr. en evt. opstart af aktiviteter.
Herreklubben har som den eneste af disse vedtaget at starte spil op om torsdagen - det skyldes at Herreklubben har sin egen app, hvorpå tilmelding, scorerapportering og resultatliste kan behandles. Der udsendes en separat mail til potentielle medlemmer af Herreklubben.
Der er udarbejdet opdaterede retningslinjer, se link til disse nedenfor:
- Retningslinjer for træning og spil på banerne - klik her
- Generelle retningslinjer - klik her
Vi ønsker alle en god weekend.
Golf er vigtigt – Men ikke livsvigtigt
Køge den 24. april 2020
Køge Golf Klub
Bestyrelse og ledelse
I forbindelse med DGUs seneste anbefaling, ændres reglerne for spil på Køge Golf Klubs anlæg
Det betyder, at vi åbner vores træningsfaciliteter med begrænsninger, spil i 4-bolde samt mulighed for at dine runder kan blive tællende - samtidig tillader vi greenfee-gæster og SGS er ligeledes aktiveret i alle 7 klubber fra den 18. april.
Dog vil vi fortsat opfordre til tålmodighed og beder dig tage de nødvendige forholdsregler, så vi sikrer en tryg hverdag for os alle – medlemmer såvel som personale.
Nye tiltag er gældende fra torsdag den 16. april kl. 8.00:
Antal spillere pr. tid
- Nu åben for 4-bolde
- Udvis ekstra tålmodighed, da der nu i højere grad kan opstå kø på banen.
Tællende runder
- Fra ovenstående dato kan dine runder være tællende – se retningslinjerne vedr. registrering - klik her
Træningsfaciliteter
- Drivingrange: Medbring egen pose til bolde, da kurvene er fjernet. Hvert andet teested er i brug.
- Indspilsgreen Sydbane: Max. 3 personer
- Indspilsgreen Nordbane: Max. 5 personer
- Puttinggreen: Max. 5 personer
- Bagrum: Max. 4 personer
Pro Jonas Therkildsen
- Du kan nu booke træning (udslagshus nr. 3 er reserveret udelukkende til Pro-træning)
- Proshoppen er åben i TeeBoxen foran klubhuset.
Toiletfaciliteter
- Banetoilettet ved hul 6 kan nu benyttes. Venligst følg de sundhedsmæssige retningslinjer der er opslået.
Bestyrelsen har udfærdiget nye retningslinjer:
- Retningslinjer for træning og spil på banerne - klik her.
- Generelle retningslinjer - klik her.
VI VIL FORTSAT UDVISE NUL-TOLERANCE og må gentage, at allerede første overtrædelse af retningslinjerne, vil medføre bortvisning for en periode. Vi har desværre allerede måttet tildele to medlemmer karantæne på grund af overtrædelser.
Og igen: Golf er vigtigt, men ikke livsvigtigt!
Køge den 16. april 2020
Køge Golf Klub
Bestyrelse og ledelse
Ny forpagter i restauranten i Køge Golf Klub
Det er os en meget stor glæde at kunne informere jer om, at Birgitte og Steen Krohn bliver vores nye restauratører i Køge Golf Klub. Forpagtningsaftalen er underskrevet og på plads. Opstart af samarbejdet med åbning af restauranten, var planlagt til 1. april 2020, men på grund af situationen omkring Corona-virus må vi udskyde åbningen. Steen og Birgitte er dog allerede at finde i klubben, da de benytter tiden frem mod mere normale tilstande, til at klargøre køkkenet og de øvrige lokaler.
Som mange af jer vil vide, har Birgitte og Steen overordentlig god erfaring med at drive restaurant i en golfklub. Dels fra deres tidligere tid hos os i Køge 2008-2011, men også fra deres tid som restauratører i Ledreborg Palace Golf Club. Senest har de drevet kantinen i Sunpark Erhvervshus Køge samt catering og frokostordninger ud af huset, fra samme sted.
Det har ligget bestyrelsen og ledelsen overordentligt meget på sinde, at finde den bedste kandidat, som fremtidig forpagter. Derfor har vi været igennem en meget nøje udvælgelsesproces, som vi gerne vil dele med jer her. Målet har været at samle så megen kvalificeret input sammen, at vi kunne tage en beslutning ud fra en fuldstændig 360º betragtning.
- Opslag om forpagtningen
- Udvælgelse af de bedst egnede kandidater
- Samtale med kandidaterne
- Udvælgelse af de 2 bedste kandidater
- Samtale med disse kandidater
- Samtale med tre af klubbens medlemmer
- Samtale med konsulent – person med mangeårig faglig ekspertise fra restaurationsbranchen
- Evaluering af input fra medlemmer/fagkonsulent
- Samtale med kandidaterne, herunder drøftelse af økonomi, menu sammensætning og prisniveau
- Personlighedstest af kandidaterne samt efterfølgende evaluering med disse
- Endelig udvælgelse af ny forpagter
- Udfærdigelse af ny forpagtningsaftale samt efterfølgende drøftelse med ny forpagter
- Indgåelse af ny forpagtningsaftale
Efter hele dette forløb udtaler Birgitte og Steen:
Dejligt at være tilbage!!
Det er lidt ligesom at komme hjem efter en lang rejse. Vi glæder os til igen at se de kendte ansigter, og møde nye medlemmer.
Derudover glæder vi os til de opgaver, der ligger i fremtiden med først og fremmest at servicere golfklubbens medlemmer og gæster. Vi glæder os til at få tingene til at fungere, i god fornuftig samdrift med afvikling af selskaber og gæster udefra. Vi er sikre på, at vi kan bidrage til, at vi alle får en sund og driftig forretning, til glæde for medlemmerne, klubben og restauratøren.
Vi er naturligvis kede af, at vi ikke lige nu, kan invitere jer ind. I stedet vil vi lige efter påske, være klar til at levere take-out ud af køkkendøren. Mere info i kommende nyhedsmail samt på Facebook: Clubhouse Café & Restaurant.
Det bliver spændende at komme i gang, når vi er igennem Covid-tiden og vi ser frem til gode input til udvikling af Clubhouse Cafe & Restaurant.
Ses snart.
Birgitte & Steen

Formand Leif Larnkjær skåler med Birgitte og Steen Krohn efter underskrivelse af kontrakten.
Restauranten får som nævnt ovenfor navnet: CLUBHOUSE – Café & Restaurant.
Som noget nyt vil der sammen med Birgitte og Steen, blive etableret et udviklingsudvalg, der har til opgave at sikre koordination mellem restauratør og medlemmer, i forhold til hele tiden at have et sortiment, der matcher årstiderne, og selvfølgelig medlemmernes ønsker. Til dette udvalg søger vi 2-3 medlemmer, der har lyst til at bidrage til det fælles projekt. Hvis du er interesseret, så skriv venligst tilDenne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.
Vi vil også her benytte lejligheden til at sende en stor tak til Torbjørn Olsen, Kurt Sejr Madsen og Bent Pedersen, for deres store indsats med at holde restauranten kørende i perioden mellem den tidligere forpagter, og Birgitte og Steen Krohn. Vi har haft en del arrangementer, som vi aldrig kunne have håndteret, hvis ikke vi havde haft hjælp fra de tre unge mennesker.
Bestyrelse og ledelse glæder sig meget til det nye samarbejde, og er overbeviste om, at Birgitte og Steen vil være med til at udvikle restauranten, så den kan blive det samlingspunkt for et rigtig godt klubliv, som vi alle ønsker. Vi håber at alle vil tage godt imod dem og vil være med til at få det nye samarbejde rigtig godt i gang.
Rigtig god påske til jer alle!
Køge Golf Klub
Bestyrelse og ledelse